Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGARUH PENGGUNAAN MEDIA INTERNET DAN BERPIKIR KRITISTERHADAP HASIL BELAJAR EKONOMI SISWA KELAS X SMA NEGERI 3 KOTA SERANG

Dahliana, Risa (2014) PENGARUH PENGGUNAAN MEDIA INTERNET DAN BERPIKIR KRITISTERHADAP HASIL BELAJAR EKONOMI SISWA KELAS X SMA NEGERI 3 KOTA SERANG. Master thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
PENGARUH PENGGUNAAN MEDIA INTERNET DAN BERPIKIR KRITIS TERHADAP HASIL BELAJAR EKONOMI SISWA KELAS.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (5MB)

Abstract

Basicproblem inEconomic lessonsassociated with lower learning outcomescaused bystudents' thinkingskillsanduse of instructional media.The studyto knowuseof Internet media influenceandthink critically about theresults ofthe economicstudy.The sample in this study amounted to52studentsareselected in advanceof the entirepopulation of tenth grade studentsof HighSchool 3Serang.The experiment wasconducted for 3replicasexperimentalclassandcontrol class in April andMay 2014by using a2X 2 factorialANOVAmethod.Results showed that:1)a significant differencebetween theresults of the economicstudyof mediausageandmedia internet computer;2)a significant difference in improving the learning outcomes of the economybetweenhighandcritical thinking skills to thinkcritically low.3) theeffect ofthe interactionbetween the mediaand the internet to learncritical thinkingoneconomicoutcomes.

Item Type: Thesis (Master)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorHasani, Aceng196708201998021003
Thesis advisorSyarbini, Asnawi195207261981031002
Additional Information: Permasalahan dasar padapelajaranEkonomi berkaitan dengan rendahnyahasil belajar yang disebabkan oleh keterampilan berpikir siswa danpenggunaan media pembelajaran. Penelitian ini bertujuan mengetahuipengaruh pemanfaatan media internet dan berpikir kritis terhadap hasilbelajar ekonomi. Sampel dalam penelitian ini berjumlah 52 siswa yangdiseleksi terlebih dahulu dari populasi seluruh siswa kelasXSMANegeri 3KotaSerang. Penelitiandilaksanakanselama 3 replika kelas eksperimendan kelas kontrol pada bulan April dan Mei 2014dengan menggunakanmetodeAnova faktorial 2 X 2. Hasil penelitian menunjukkan adanya: 1)Perbedaanyang signifikan hasil belajar ekonomi antara penggunaan mediainternet dan media komputer; 2) Perbedaan yang signifikan dalampeningkatanhasil belajar ekonomi antaraketerampilan berpikir kritis tinggidan berpikir kritis rendah. 3) terdapat pengaruh interaksi antara mediainternetdan berpikir kritis terhadap hasil belajar ekonomi
Uncontrolled Keywords: learning outcomes, internet,critical thinking Hasil belajar, internet, berpikir kritis
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: 08-Pascasarjana
08-Pascasarjana > Magister Teknologi Pembelajaran
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 03 Apr 2022 07:32
Last Modified: 03 Apr 2022 07:32
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/11488

Actions (login required)

View Item View Item