Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGARUH PEMBELAJARAN E-LEARNING MENGGUNAKAN COURSE MANAGEMENT SYSTEM MOODLE DAN DISIPLIN KEGIATAN PEMBELAJARAN SISWA TERHADAP HASIL KEGIATAN PEMBELAJARAN PADA MATA PELAJARAN FISIKA KELAS XI JURUSAN IPA DI SMA NEGERI 1 CIRUAS KABUPATEN SERANG

Hidayat, Asep (2014) PENGARUH PEMBELAJARAN E-LEARNING MENGGUNAKAN COURSE MANAGEMENT SYSTEM MOODLE DAN DISIPLIN KEGIATAN PEMBELAJARAN SISWA TERHADAP HASIL KEGIATAN PEMBELAJARAN PADA MATA PELAJARAN FISIKA KELAS XI JURUSAN IPA DI SMA NEGERI 1 CIRUAS KABUPATEN SERANG. Master thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
PENGARUH PEMBELAJARAN E- LEARNING MENGGUNAKAN COURSE MANAGEMENT SYSTEM MOODLE DAN DISIPLIN KEGIAT.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (4MB)

Abstract

This experiment aims to determine: (1). Difference in student learning outcomes between students who are learning using CMS Moodle and using power point, (2). Difference in student learning outcomes between students and student discipline disciplined low, (3). Effects of interaction between students who use CMS Moodle and discipline in learning on learning outcomes of student learning, (4). difference between the learning outcomes of student learning that uses the CMS moodle and media power point at high students learn discipline, (5). difference between the learning outcomes of student learning that uses the CMS moodle and media power point on student discipline low learning. This study uses quantitative experiments with 2 X 2 factorial design with a sample size of this trial followed 40 students are taken from class XI Science SMAN 1 Ciruas Serang. The time used in this study were 30 days in the month of May 2014. The results of this study indicate that; (1). No difference in student learning outcomes between students who are learning using CMS Moodle and using power point, (2). Differences in learning outcomes between students of student learning and student discipline disciplined low, (3). There is no interaction effect between students who use CMS Moodle and discipline in learning on learning outcomes of student learning, (4). No difference between the learning outcomes of student learning that uses CMS moodle and media power point at high students learn discipline, (5). learning outcomes There were no differences between the learning of students using CMS moodle and media power point on the lower students learn discipline.

Item Type: Thesis (Master)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorHidayat, Sholeh195805091984031001
Thesis advisorHanafi, Syadeli195612981984031002
Additional Information: Percobaan ini bertujuan untuk mengetahui : (1). Perbedaan hasil belajar siswa antara siswa yang pembelajarannya menggunakan CMS moodle dan menggunakan power point, (2). Perbedaan hasil belajar siswa antara siswa berdisiplin tinggi dan siswa berdisiplin rendah, (3). Pengaruh Interaksi antara siswa yang menggunakan CMS moodle dan disiplin dalam belajar terhadap hasil belajar belajar siswa, (4). Perbedaan hasil belajar belajar siswa antara yang menggunakan CMS moodle dan media power point pada siswa berdisiplin belajar tinggi, (5). Perbedaan hasil belajar belajar siswa antara yang menggunakan CMS moodle dan media power point pada siswa berdisiplin belajar rendah. Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif eksperimen dengan desain faktorial 2 X 2 dengan jumlah sampel yang mengikuti percobaan ini sebanyak 40 siswa yang diambil dari kelas XI IPA SMA Negeri 1 Ciruas Kabupaten Serang. Adapun waktu yang digunakan dalam penelitian ini sebanyak 30 hari dalam bulan Mei 2014. Hasil Penelitian ini menunjukkan bahwa; (1). Tidak terdapat perbedaan hasil belajar siswa antara siswa yang pembelajarannya menggunakan CMS moodle dan menggunakan power point, (2). Terdapat perbedaan hasil belajar belajar siswa antara siswa berdisiplin tinggi dan siswa berdisiplin rendah, (3). Tidak terdapat pengaruh interaksi antara siswa yang menggunakan CMS moodle dan disiplin dalam belajar terhadap hasil belajar belajar siswa, (4). Tidak terdapat perbedaan hasil belajar belajar siswa antara yang menggunakan CMS moodle dan media power point pada siswa berdisiplin belajar tinggi, (5). Tidak terdapat perbedaan hasil belajar belajar siswa antara yang menggunakan CMS moodle dan media power point pada siswa berdisiplin belajar rendah.
Uncontrolled Keywords: MS Moodle, power point, disciplined learning, learning outcomes. CMS moodle, power point, berdisiplin belajar, hasil belajar.
Subjects: L Education > L Education (General)
T Technology > T Technology (General)
Divisions: 08-Pascasarjana
08-Pascasarjana > Magister Teknologi Pembelajaran
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 02 Apr 2022 23:11
Last Modified: 02 Apr 2022 23:11
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/11479

Actions (login required)

View Item View Item