Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGARUH MEDIA PEMBELAJARAN AUDIO VISUAL DAN GAYA BELAJAR TERHADAP KETERAMPILAN BERBICARA BAHASA ARAB SISWA KELAS IX MTS. DAAR EL – QOLAM I GINTUNG

Musyaropah, Musyaropah (2015) PENGARUH MEDIA PEMBELAJARAN AUDIO VISUAL DAN GAYA BELAJAR TERHADAP KETERAMPILAN BERBICARA BAHASA ARAB SISWA KELAS IX MTS. DAAR EL – QOLAM I GINTUNG. Master thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
PENGARUH MEDIA PEMBELAJARAN AUDIO VISUAL DAN GAYA BELAJAR KETERAMPILAN BERBICARA BAHASA ARAB SISW.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (4MB)

Abstract

This study aimed to assess the effect of the use of audio-visual media and styles of learning to speak Arabic skills. The research was conducted in MTs Daar el-Qolam first academic year 2014/2015. The method used is the experimental method with 2X2 factorial design. The sample consisted of 58 students who were divided into four groups, each group consisting of 15 and students. The instrument used was a non-test instruments and test students' learning styles Arabic speaking skills. The analysis technique used is the analysis of variance (ANOVA) two lanes. The results of this study indicate that: (1) There are differences in the Arabic speaking skills of students who use the audio-visual media with students who use media power point, Fhitung 21.975> Ftable 4.00), (2) There are differences in the Arabic speaking skills of students who have auditory learning style with students who have a visual learning style, Fhitung 7.336> F table 400, (3) There is an audio-visual media interaction and learning styles in their influence on Arabic speaking skills students Fhitung4,341> Ftabel4,00, (4) There are differences in the ability of translate the Arabic text between students who use the audio-visual media that have auditory learning style with the use of media power point which has an auditory learning style, Fhitung3,74> Ftabel2,45, (5) There are differences in the Arabic speaking skills of students using audio media visual visual learning style with the use of media power point which has a visual learning style, Fhitung 3.64> 2.45 Ftable, (6) There are differences in the Arabic speaking skills of students who use the audio-visual media that have auditory learning style and who has a visual learning style, Fhitung 3,49 > 2.45 Ftable, (7) There are differences between the Arabic speaking skills of students who use the media power point which has an auditory learning style using a medium power point on students who have style visual learning, Fhitung 0.30 <F table 2.45. From these results it can be concluded that through the use of audio-visual media and learning styles influence on Arabic speaking skills of students of class IX MTs Daar el-Qolam.

Item Type: Thesis (Master)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorHidayat, Sholeh1958050919841003
Thesis advisorSyarbini, Asnawai195207261981031002
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk mengkaji pengaruh media audio visual dan gaya belajar terhadap keterampilan berbicara bahasa Arab. Penelitian ini dilaksanakan di MTs Daar el-Qolam I tahun pelajaran 2014/2015. Metode penelitian yang digunakan adalah metode eksperimen dengan desain faktorial 2X2. Teknik analisis yang digunakan adalah analisis ragam (Anova) dua jalur. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa : (1) Terdapat perbedaan keterampilan berbicara bahasa Arab siswa yang menggunakan media audio visual dengan siswa menggunakan media power point, F vii hitung 21,975 > F 2,83), (2) Terdapat perbedaan keterampilan berbicara bahasa Arab siswa yang memiliki gaya belajar auditori dengan siswa yang memiliki gaya belajar visual, F hitung 7,336 > F 2,83, (3) Terdapat interaksi media audio visual dan gaya belajar dalam pengaruhnya terhadap keterampilan berbicara bahasa Arab siswa F hitung tabel 4,341 > F 2,83, (4) Terdapat perbedaan kemampuan menerjemahkan teks bahasa Arab antara siswa menggunakan media audio visual dengan gaya belajar auditori dengan menggunakan media power point dengan gaya belajar auditori, F tabel hitung 3,74>F 2,45, (5) Terdapat perbedaan keterampilan berbicara bahasa Arab siswa menggunakan media audio visual dengan gaya belajar visual dengan menggunakan media power point yang memiliki gaya belajar visual, F hitung 3,64 > F tabel 2,45, (6) Terdapat perbedaan keterampilan berbicara bahasa Arab siswa menggunakan media audio visual tabel 3,49 F yang memiliki gaya belajar auditori dengan gaya belajar visual, F 2,45, (7) Tidak Terdapat perbedaan keterampilan berbicara bahasa Arab antara siswa menggunakan media power point yang memiliki gaya belajar auditori dengan menggunakan media power point pada siswa dengan gaya belajar visual, F tabel hitung 0,30 < F 2,45. Dari hasil penelitian ini dapat disimpulkan bahwa melalui penggunaan media audio visual dan gaya belajar berpengaruh terhadap keterampilan berbicara bahasa Arab siswa kelas IX MTs Daar el-Qolam.
Uncontrolled Keywords: audio-visual media, learning styles, skills speak Arabic Media audio visual, gaya belajar, Keterampilan berbicara Bahasa Arab
Subjects: L Education > L Education (General)
T Technology > T Technology (General)
Divisions: 08-Pascasarjana
08-Pascasarjana > Magister Teknologi Pembelajaran
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 02 Apr 2022 11:24
Last Modified: 02 Apr 2022 11:24
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/11405

Actions (login required)

View Item View Item