Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGARUH KEMAMPUAN MANAJERIAL KEPALA SEKOLAH DAN KINERJA GURU TERHADAP MUTU PEMBELAJARAN DI GUGUS SUKAMANAH KECAMATAN RANGKASBITUNG KABUPATEN LEBAK

Rahmawati, Ema (2015) PENGARUH KEMAMPUAN MANAJERIAL KEPALA SEKOLAH DAN KINERJA GURU TERHADAP MUTU PEMBELAJARAN DI GUGUS SUKAMANAH KECAMATAN RANGKASBITUNG KABUPATEN LEBAK. Master thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
PENGARUH KEMAMPUAN MANAJERIAL KEPALA SEKOLAH.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (4MB)

Abstract

Formulation of the problem in this study were: 1). Is there any influence of the principal managerial capabilities to the quality of learning in Sukamanah Force District of Lebak regency Gecko?, 2). Is there any influence of the teacher's performance against the quality of learning in Sukamanah Force District of Lebak regency Gecko?, 1). Is there any influence of managerial capacity and performance of the school head teachers together to the quality of learning in Sukamanah Force District of Lebak regency Gecko?. This study used quantitative research methods through survey questionnaires. The target population in this study are all teachers, amounting to 53 people in Sukamanah Force District of Gecko affordable Lebak district and teacher population in Sukamanah Force District of Lebak regency Gecko (selected 4 SD of six elementary schools in the cluster Sukamanah Gecko District of Lebak regency). Samples were taken randomly numbered 40 from 4 elementary schools in the cluster Sukamanah Gecko District of Lebak regency. Based on the results of data processing obtained t value of -1.506, while the magnitude of the t table with degrees of freedom (df) 40 on  (0,025) of 2,021. Thus the value of t < t table, so the hypothesis is taken Ho accepted, H1 is rejected, the data processing obtained t value of 3.506, while the magnitude of the t table with degrees of freedom (df) 40 on  (0,025) of 2,021; Thus the value of t > t table, so the hypothesis is taken Ho is rejected, H1 is accepted, and the data processing calculated F value of, 6.598 while the magnitude of F table with degrees of freedom (df) 2 and 40 on the  (0.05) of 3.23. Thus F count > F table, so the hypothesis is taken Ho is rejected, H1 is accepted

Item Type: Thesis (Master)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorSyarbini, Asnawi195207261981031002
Thesis advisorSoeryana, Atang195912251979031001
Additional Information: Rumusan masalah dalam penelitian ini adalah: 1). Apakah ada pengaruh kemampuan manajerial kepala sekolah terhadap mutu pembelajaran di Gugus Sukamanah Kecamatan Rangkasbitung Kabupaten Lebak ?, 2). Apakah ada pengaruh kinerja guru terhadap mutu pembelajaran di Gugus Sukamanah Kecamatan Rangkasbitung Kabupaten Lebak ?, 1). Apakah ada pengaruh kemampuan manajerial kepala sekolah dan kinerja guru secara bersama-sama terhadap mutu pembelajaran di Gugus Sukamanah Kecamatan Rangkasbitung Kabupaten Lebak ?. Penelitian ini menggunakan metode penelitian kuantitatif melalui survei dengan penyebaran kuesioner. Populasi target dalam penelitian ini adalah seluruh guru yang berjumlah 53 orang di Gugus Sukamanah Kecamatan Rangkasbitung Kabupaten Lebak dan populasi terjangkau guru di Gugus Sukamanah Kecamatan Rangkasbitung Kabupaten Lebak (dipilih 4 SD dari 6 SD yang ada di Gugus Sukamanah Kecamatan Rangkasbitung Kabupaten Lebak). Sampel diambil secara acak sederhana berjumlah 40 dari 4 SD yang ada di Gugus Sukamanah Kecamatan Rangkasbitung Kabupaten Lebak. Berdasarkan hasil pengolahan data diperoleh nilai t hitung sebesar -1,506, sedangkan besarnya t tabel dengan derajat bebas (df) 40 pada  (0,025) sebesar 2,021. Dengan demikian nilai t hitung < t tabel, sehingga hipotesis yang diambil Ho diterima, H1 ditolak, hasil pengolahan data diperoleh nilai t hitung sebesar 3,506, sedangkan besarnya t tabel dengan derajat bebas (df) 40 pada  (0,025) sebesar 2,021; Dengan demikian nilai t hitung > t tabel , sehingga hipotesis yang diambil adalah Ho ditolak, H1 diterima, dan hasil pengolahan data nilai F hitung sebesar, 6,598 sedangkan besarnya F tabel dengan derajat bebas (df) 2 dan 40 pada  (0,05) sebesar 3,23. Dengan demikian nilai F hitung > F tabel, sehingga hipotesis yang diambil Ho ditolak, H1 diterima.
Uncontrolled Keywords: Managerial Ability Principal, Teacher Performance and Quality of Learning Kemampuan Manajerial Kepala Sekolah, Kinerja Guru dan Mutu Pembelajaran.
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: 08-Pascasarjana
08-Pascasarjana > Magister Teknologi Pembelajaran
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 01 Apr 2022 15:32
Last Modified: 01 Apr 2022 15:32
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/11380

Actions (login required)

View Item View Item