Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

THE INFLUENCES OF USING PREDICTION STRATEGY TOWARD STUDENTS’ READING COMPREHENSION AT TENTH GRADE OF SMAN 8 KOTA SERANG

Ziqrillah, Adisty Rizkya (2016) THE INFLUENCES OF USING PREDICTION STRATEGY TOWARD STUDENTS’ READING COMPREHENSION AT TENTH GRADE OF SMAN 8 KOTA SERANG. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
THE INFLUENCES OF USING PREDICTION STRATEGY.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (19MB)

Abstract

Reading is not only about read and pronounce the words of the text but also about understand and think of the text. Students should know the meaning of words and also understand the grammar structure of text. However, teacher should give the appropriate technique to make students acquire reading skill. Teacher should give the suitable material to support students in achieving the goal in reading. The objective of the research was to find out the influences of using prediction strategy toward students’ reading comprehension at tenth grade of SMAN 8 Kota Serang. This research focused on narrative text. The researcher used true experimental design and control group pretest-posttest. The population of this research was students of tenth grade of SMAN 8 Kota Serang that consisted of nine classes. For the sample, the researcher chose two classes as experimental class and control class, they were X.1 and X.2. The data of the research were collected by giving pre-test and post-test to both classes. The collected data were analyzed using the T-test formula. The results in this research showed that: means score of pretest of experimental class was 47.34 and the control class pre-test was 48.27, means score of experimental class posttest was 66.08 and control class post-test was 54.82, and Tcount was 5.22. The Ttable with level of significance at 0.05 (5%) was 1.66. Based on the data analysis above, the alternative hypothesis was accepted because the Tcount was higher than Ttable (5.22 > 1.66). It also means that prediction strategy can influence the students’ reading comprehension at tenth grade of SMAN 8 Kota Serang.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorMasrupi, Masrupi196310051992031009
Thesis advisorRahmawati, Eri197810232005012003
Additional Information: Keterampilan membaca tidak melulu tentang membaca dan melafalkan kata-kata tetapi juga tentang memahami dan mengerti isi dari teks yang dibaca. Para siswa diharuskan untuk memahami makna kata-kata dan juga struktur grammar dari teks yang dibaca. Disamping itu, para guru guru juga diharuskan untuk memberikan teknik pembelajaran yag cocok agar kemampuan membaca siswa dapat terpenuhi. Guru juga diharuskan untuk bisa memberikan materii yang cocok agar tujuan pembelajaran dapat tercapai. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui apakah strategi prediksi dapat mempengaruhi kemampuan reading comprehension siswa kelas X di SMAN 8 Kota Serang, penelitian ini fokus kepada materi narrative text. Peneliti menggunakan metode true experiment dan control grou pretest-posttest design. Populasi dari penelitian ini adalah para siswa kelas X di SMAN 8 Kota Serang yang terdiri dari sembilan kelas. Untuk sampel, peneliti memilih dua kelas, yaitu kelas X.1 sebagai kelas eksperimen dan X.2 sebagai kelas kontrol. Data diperolah dari pre-test dan post-test yang diberikan pada kedua kelas. Data yang sudah diperoleh kemudian dianalisis menggunakan rumus T-tes. Hasil dari penelitian ini menunjukan bahwa: nilai rata-rata dari pre-test kelas eksperimen adalah 47,34 dan kelas kontrol 48,27, lebih tinggi daripada kelas eksperimen, dan nilai rata-rata dari post-test kelas eksperimen adalah 66,08 dan kelas kontrol 54,82, Thitung sebesar 5,22. Ttabel dengan taraf signifikan 0.05 (5%) adalah 1.66. berdasarkan data tersebut dapat disimpulkan bahwa hipotesis alternatif diterima karena Thitung lebih besar daripada Ttabel (5.22 > 1.66). hal ini juga dapat diartikan bahw strategi prediksi dapat mempengaruhi kemampuan reading comprehension siswa kelas X di SMAN 8 Kota Serang.
Uncontrolled Keywords: Reading Comprehension, Prediction Strategy, Narrative Text, True Experimental Method Reading Comprehension, Strategi Prediksi, Narrative Text, Metode True Experiment
Subjects: L Education > L Education (General)
P Language and Literature > PE English
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 88203-Jurusan Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 31 Mar 2022 09:05
Last Modified: 31 Mar 2022 09:05
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/11243

Actions (login required)

View Item View Item