Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGEMBANGAN MODEL MATERI PEMBELAJARAN FISIKA TEMA IMPULS DAN MOMENTUM BERBASIS EDMODO DAN BERPIKIR KRITIS DI KELAS XI SMA NEGERI 3 KOTA SERANG

CHANDRAMIDI, MARINA (2015) PENGEMBANGAN MODEL MATERI PEMBELAJARAN FISIKA TEMA IMPULS DAN MOMENTUM BERBASIS EDMODO DAN BERPIKIR KRITIS DI KELAS XI SMA NEGERI 3 KOTA SERANG. Master thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
PENGEMBANGAN MODEL MATERI PEMBELAJARAN FISIKA.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (7MB)

Abstract

This research intends to produce design study model of Physics based on Edmodo and critical thinking which is relevant with subject matter Impuls and Momentum for grade XI senior high school student. It was done at SMAN 3 Kota Serang with 120 grade XI students as the subject of this research. Here, the writer used Research and Development model according to Borg and Gall. At first, the learning model which is used to Physics learning for Impuls and Momentum subject matter at SMAN 3 Kota Serang is problem based learning which using Powerpoint media. The learning model that is developed in this research are problem based learning used Edmodo and critical thinking which are expected to be able to increase study result of grade XI student at SMAN 3 Kota Serang. The critical thinking ability when used learning model based on Edmodo is increase also the learning result. It becomes indicator that learning model based on Edmodo and critical thinking are relevan to be used in learning Phisics especially subject matter Impuls and Momentum.

Item Type: Thesis (Master)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorRUSDI SYARIF, CHUSAERY195212122003121001
Thesis advisorASMAWATI, LULUK197306072008122001
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk menghasilkan desain model pembelajaran Fisika berbasis Edmodo dan berpikir kritis yang relevan dengan materi Impuls dan Momentum untuk siswa kelas XI SMA. Penelitian dilaksanakan di SMAN 3 Kota Serang dengan subjek penelitian sebanyak 120 orang siswa kelas XI. Jenis penelitian yang digunakan adalah penelitian dan pengembangan atau Research and Development mengikuti model pengembangan Borg and Gall. Model pembelajaran yang digunakan pada pembelajaran Fisika materi Impuls dan Momentum di SMAN 3 Kota Serang semula adalah pembelajaran berbasis masalah dengan menggunakan media Powerpoint. Model pembelajaran yang dikembangkan pada penelitian ini adalah pembelajaran berbasis masalah berbasis Edmodo dan berpikir kritis yang diharapkan dapat meningkatkan hasil belajar siswa kelas XI di SMAN 3 Kota Serang. Kemampuan berpikir kritis pada saat menggunakan model pembelajaran berbasis Edmodo mengalami peningkatan, begitupun hasil pembelajarannya. Hal ini menjadi indikator bahwa model pembelajaran berbasis Edmodo dan berpikir kritis relevan untuk digunakan pada pembelajaran Fisika materi Impuls dan Momentum
Uncontrolled Keywords: Development model,Edmodo, critical thinking, Phisics Pengembangan model, Edmodo, berpikir kritis, Fisika
Subjects: L Education > L Education (General)
T Technology > T Technology (General)
Divisions: 08-Pascasarjana
08-Pascasarjana > Magister Teknologi Pembelajaran
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 30 Mar 2022 19:52
Last Modified: 30 Mar 2022 19:52
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/11213

Actions (login required)

View Item View Item