Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGARUH PENGGUNAAN KAMUS BESAR BAHASA INDONESIA DAN PENGUASAAN KOSAKATA TERHADAP HASIL KARANGAN NARASI SISWA KELAS XI SMK PANCAKARYA CIKOKOL - TANGERANG

NURHAYATI, NURHAYATI (2015) PENGARUH PENGGUNAAN KAMUS BESAR BAHASA INDONESIA DAN PENGUASAAN KOSAKATA TERHADAP HASIL KARANGAN NARASI SISWA KELAS XI SMK PANCAKARYA CIKOKOL - TANGERANG. Master thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
PENGARUH PENGGUNAAN KAMUS BESAR BAHASA.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (2MB)

Abstract

donesian Language Dictionary and Vocabulary Mastery against the results of a Narrative Essay Grade XI Vocational secondary school Pancakarya Cikokol Tangerang. This research was carried out in middle school Vocational Pancakarya Cikokol Tangerang. The research method used was survey method with path analysis (path analysis). With the number of the subject as much as 72 students. The influence of the use of Dictionary usage against the results of a narrative essay grade XI SMK Cikokol Tangerang Pancakarya this is based on the results of hypothesis testing shows there is a positive and significant influence between the use of a large Indonesian Language Dictionary against Narrative Essay Results as evidenced by the value of r142 = 0.486 means that 48.6% of the Narrative Essay Results are affected by the use of a large Indonesian Language Dictionary. Based on the results of hypothesis testing shows there is a significant and positive influence against a Narrative Essay Results proved with a value of 0.423 means that r242 = 42.3% of Narrative Essay Results are influenced by the mastery of the vocabulary. Based on the results of hypothesis testing shows there is a positive and significant influence is evidenced by the value of the r232 = 0.377. Based on the results of the study it can be concluded that the higher the mastery of vocabulary the better narrative essay writing Gourmand and conversely the lower the mastery of the vocabulary is getting good results also did not write a Garland of narrative. The results of this research are expected to contribute to the teachers and students in developing their ability to conduct language learning Indonesia in particular and generally improve the quality of education in Indonesia

Item Type: Thesis (Master)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorRUSDI SYARIF, CHUSSAERY195212122003121001
Thesis advisorEDIWARMAN, EDIWARMAN196610052001121001
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui seberapa besar pengaruh Penggunaan Kamus Besar Bahasa Indonesia dan Penguasaan Kosakata terhadap Hasil Karangan Narasi Siswa Kelas XI Sekolah Menengah Kejuruan Pancakarya Cikokol Tangerang. Penelitian ini dilaksanakan di Sekolah Menengah Kejuruan Pancakarya Cikokol Tangerang. Metode penelitian yang digunakan adalah metode survei dengan teknik analisis jalur (path analysis). Dengan jumlah subyek sebanyak 72 siswa. Pengaruh penggunaan pemakaian kamus terhadap hasil karangan narasi siswa kelas XI SMK Pancakarya Cikokol Tangerang Hal ini berdasarkan hasil pengujian hipotesis menunjukkan terdapat pengaruh positif dan signifikan antara Penggunaan Kamus Besar Bahasa Indonesia terhadap Hasil Karangan Narasi yang dibuktikan dengan nilai r14 2 = 0,486 artinya bahwa 48,6% dari Hasil Karangan Narasi dipengaruhi oleh Penggunaan Kamus Besar Bahasa Indonesia. Berdasarkan hasil pengujian hipotesis menunjukkan terdapat pengaruh positif dan signifikan terhadap Hasil Karangan Narasi yang dibuktikan dengan nilai r24 2 = 0,423 artinya bahwa 42,3% dari Hasil Karangan Narasi dipengaruhi oleh penguasaan kosakata. Berdasarkan hasil pengujian hipotesis menunjukkan terdapat pengaruh positif dan signifikan dibuktikan dengan nilai r23 2 = 0,377. Berdasarkan hasil penelitian tersebut dapat disimpulkan bahwa semakin tinggi penguasaan kosakata semakin baik pula hasil menulis karangan narasi dan sebaliknya semakin rendah penguasaan kosakata semakin tidak baik pula hasil menulis karangan Narasi. Hasil penelitian ini diharapkan dapat memberikan kontribusi bagi guru dan siswa dalam mengembangkan kemampuannya melakukan pembelajaran bahasa Indonesia pada khususnya dan umumnya dalam meningkatkan mutu pendidikan di Indonesia
Uncontrolled Keywords: Mastery of vocabulary, Dictionaries, Narrative essay Results Penguasaan kosakata, Kamus, Hasil karangan Narasi
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: 08-Pascasarjana
08-Pascasarjana > 88101-Magister Pendidikan Bahasa Indonesia
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 30 Mar 2022 15:09
Last Modified: 30 Mar 2022 15:09
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/11178

Actions (login required)

View Item View Item