Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGARUH PEMBELAJARAN BERBASIS INTERNET DAN MINAT BACA TERHADAP HASIL BELAJAR MATEMATIKA PADA SISWA KELAS XI DI SMK NEGERI 1 KOTA CILEGON

Widodo, Widodo (2015) PENGARUH PEMBELAJARAN BERBASIS INTERNET DAN MINAT BACA TERHADAP HASIL BELAJAR MATEMATIKA PADA SISWA KELAS XI DI SMK NEGERI 1 KOTA CILEGON. Master thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
PENGARUH PEMBELAJARAN BERBASIS INTERNET DAN MINAT BACA TERHADAP HASIL BELAJAR MATEMATIKA PADA SIS.PDF - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (14MB)

Abstract

This study aims to determine: 1) the difference between the mathematics learning achievement and conventional internet-based learning; 2) mathematics learning achievement among students interest in reading high and low student interest in reading; 3) the interaction between internet-based learning and reading interests of the mathematics learning achievement; 4) the results of mathematics learning among internet-based learning with high interest and conventional learning with high interest; 5) differences in learning achievement between internet-based learning mathematics with low reading interest and conventional learning with low reading interest; 6) differences between the mathematics learning achievement-based learning with high interest internet and internet-based learning with low reading interest; 7) differences in learning achievement between conventional teaching mathematics at high interest and conventional learning with low reading interest. This study used an experimental method with 2x2 factorial design. The results showed: 1) There are significant differences between the result of learning mathematics using internet-based learning and conventional learning; 2) There are significant differences between the differences in mathematics learning achievement of students who have interest in reading high and low; 3) There is an interaction between internet-based learning and reading interests on learning achievement in mathematics; 4) There are significant differences between the differences in the result of learning mathematics that uses internet-based learning and high interest with conventional learning and high interest in reading; 5) There is no significant difference in learning achievement mathematics differences between the use of internet-based learning and reading interests low with conventional learning and interest in reading is low; 6) There are significant differences between the differences in the results of learning mathematics that uses internet-based learning and high interest in using the internet-based learning and the low reading interest; 7) There is no significant difference in learning achievement mathematics difference between conventional and high interest with conventional learning and interest in reading is low.

Item Type: Thesis (Master)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorRUSDI SYARIF, CHUSSAERY195212122003121001
Thesis advisorHASANI, ACENG196708201998021003
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui: 1) perbedaan hasil belajar matematika antara pembelajaran berbasis internet dan konvensional; 2) hasil belajar matematika antara siswa minat baca tinggi dan siswa minat baca rendah; 3) interaksi antara pembelajaran berbasis internet dan minat baca terhadap hasil belajar matematika; 4) hasil belajar matematika antara pembelajaran berbasis internet dengan minat baca tinggi dan pembelajaran konvensional dengan minat baca tinggi; 5) perbedaan hasil belajar matematika antara pembelajaran berbasis internet dengan minat baca rendah dan pembelajaran konvensional dengan minat baca rendah; 6) perbedaan hasil belajar matematika antara pembelajaran berbasis internet dengan minat baca tinggi dan pembelajaran berbasis internet dengan minat baca rendah; 7) perbedaan hasil belajar matematika antara pembelajaran konvensional dengan minat baca tinggi dan pembelajaran konvensional dengan minat baca rendah. Penelitian ini menggunakan metode eksperimen dengan desain factorial 2x2. Hasil penelitian menunjukkan: 1) Terdapat perbedaan yang signifikan hasil belajar matematika antara yang menggunakan pembelajaran berbasis internet dan pembelajaran konvensional; 2) Terdapat perbedaan yang signifikan perbedaan hasil belajar matematika antara siswa yang memiliki minat baca tinggi dan rendah; 3) Terdapat interaksi antara pembelajaran berbasis internet dan minat baca terhadap hasil belajar matematika; 4) Terdapat perbedaan yang signifikan perbedaan hasil belajar matematika antara yang menggunakan pembelajaran berbasis internet dan minat baca tinggi dengan pembelajaran konvensional dan minat baca tinggi; 5) Tidak terdapat perbedaan yang signifikan perbedaan hasil belajar matematika antara yang menggunakan pembelajaran berbasis internet dan minat baca rendah dengan pembelajaran konvensional dan minat baca rendah; 6) Terdapat perbedaan yang signifikan perbedaan hasil belajar matematika antara yang menggunakan pembelajaran berbasis internet dan minat baca tinggi dengan pembelajaran berbasis internet dan minat baca rendah; 7) Tidak terdapat perbedaan yang signifikan perbedaan hasil belajar matematika antara pembelajaran konvensional dan minat baca tinggi dengan pembelajaran konvensional dan minat baca rendah
Uncontrolled Keywords: internet-based learning, interest in reading, mathematics learning achievement pembelajaran berbasis internet, minat baca, hasil belajar matematika
Subjects: L Education > L Education (General)
T Technology > T Technology (General)
Divisions: 08-Pascasarjana
08-Pascasarjana > Magister Teknologi Pembelajaran
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 30 Mar 2022 14:33
Last Modified: 30 Mar 2022 14:33
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/11164

Actions (login required)

View Item View Item