Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGARUH MULTIMEDIA DAN KEDISIPLINAN TERHADAP HASIL BELAJAR BIOLOGI SISWA KELAS X MIA MADRASAH ALIYAH NASYRUL ‘ULUM BANI SHOLEH CILEGON

Purnama Sari, Fera (2016) PENGARUH MULTIMEDIA DAN KEDISIPLINAN TERHADAP HASIL BELAJAR BIOLOGI SISWA KELAS X MIA MADRASAH ALIYAH NASYRUL ‘ULUM BANI SHOLEH CILEGON. Master thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
PENGARUH MULTIMEDIA DAN KEDISIPLINAN SISWA TERHADAP HASIL BELAJAR BIOLOGI SISWA KELAS X MIA MA NA.PDF - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (6MB)

Abstract

The purpose of this research was to determine: (1) differences in the the achievement of Biology learning between learning with multimedia power point and learning with print media, (2) differences in the achievement of Biology learning between students who have high discipline and low discipline, (3) the effect of interaction between learning with multimedia power point and discipline on the achievement of Biology learning, (4) differences in the achievement of Biology learning between learning using multimedia power point with high discipline and learning using print media with high discipline, and (5) differences in the achievement of Biology learning between learning using multimedia powerpoint with low discipline and learning using print media with low discipline. The research of population was class X MIA, while samples are used throughout the class X MIA. This research was conducted in MA Nasyrul 'Ulum Sholeh Bani Cilegon. This research was conducted in November-December 2015. The method of the research using a quasi experimental with data analysis through Anova two ways. The results of the research showed that: (1) the achievement of Biology learning that use multimedia powerpoint better than the result of Biology learning use print media, (2) the achievement of Biology learning students who have high discipline better than students who have low discipline, (3) there is no the effect of the interaction between multimedia powerpoint and discipline on the achievement of Biology learning, (4) the achievement of Biology learning using multimedia powerpoint and high discipline higher than the result of Biology learning using print media and high discipline, (5) the achievement of Biology learning using multimedia powerpoint and low discipline no higher than the achievement of Biology learning using print media and low discipline

Item Type: Thesis (Master)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorHASANI, ACENG196708201998021003
Thesis advisorMUKTI LEKSONO, SUROSO1972022620050011002
Additional Information: Tujuan penelitian ini untuk mengetahui: (1) perbedaan hasil belajar Biologi antara pembelajaran dengan multimedia power point dan pembelajaran dengan media cetak, (2) perbedaan hasil belajar Biologi antara siswa yang memiliki kedisiplinan tinggi dan yang memiliki kedisiplinan rendah, (3) interaksi pengaruh antara pembelajaran dengan multimedia power point dan kedisiplinan terhadap hasil belajar Biologi, (4) perbedaan hasil belajar Biologi antara pembelajaran dengan multimedia power point dengan kedisiplinan tinggi dan pembelajaran menggunakan media cetak dengan kedisiplinan tinggi, dan (5) perbedaan hasil belajar Biologi antara pembelajaran dengan multimedia powerpoint dengan kedisiplinan rendah dan pembelajaran menggunakan media cetak dengan kedisiplinan rendah. Populasi penelitian adalah siswa kelas X MIA, sedangkan sampel yang digunakan seluruh siswa kelas X MIA. Penelitian ini dilakukan di MA Nasyrul ‘Ulum Bani Sholeh Cilegon. Penelitian ini dilaksanakan pada bulan November – Desember 2015. Metode penelitian menggunakan quasi eksperimen dengan analisis datanya melalui Anova dua jalur. Hasil penelitian menunjukkan: (1) hasil belajar Biologi yang menggunakan multimedia powerpoint lebih baik dari hasil belajar Biologi yang menggunakan media cetak, (2) hasil belajar Biologi siswa yang memiliki kedisiplinan tinggi lebih baik dari siswa yang memiliki kedisiplinan rendah, (3) tidak terdapat pengaruh interaksi antara multimedia powerpoint dan kedisiplinan terhadap hasil belajar Biologi, (4) hasil belajar Biologi menggunakan multimedia powerpoint dan kedisiplinan tinggi lebih tinggi dari hasil belajar Biologi yang menggunakan media cetak dan kedisiplinan tinggi, (5) hasil belajar Biologi menggunakan multimedia powerpoint dan kedisiplinan rendah tidak lebih tinggi dari hasil belajar Biologi yang menggunakan media cetak dan kedisiplinan rendah
Uncontrolled Keywords: Multimedia powerpoint, Discipline and Achievement of Learning Multimedia powerpoint, Kedisiplinan dan Hasil Belajar
Subjects: L Education > L Education (General)
T Technology > T Technology (General)
Divisions: 08-Pascasarjana
08-Pascasarjana > Magister Teknologi Pembelajaran
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 30 Mar 2022 14:18
Last Modified: 30 Mar 2022 14:18
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/11158

Actions (login required)

View Item View Item