Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

STRATEGI HUMAS JASA RAHARJA MELALUI PELAYANAN PRIME

NIBROSULHAYAT, NIBROSULHAYAT (2016) STRATEGI HUMAS JASA RAHARJA MELALUI PELAYANAN PRIME. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
STRATEGI HUMAS JASA RAHARJA MELALUI PELAYANAN PRIME.PDF - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (10MB)

Abstract

This research about Strategy of the Public Relations Jasa Raharja through service prime. The company always strives to provide the best service by applying the prime ministry, but there are still many who do not understand the public clearly about the claims and disbursement of compensation to victims of accidents on land, sea and in the air. This study aims to describe the formative process of the prime strategies Jasa Raharja public relations, public relations and outlines the evaluative process Jasa Raharja. While recognizing the strategies used by public relations Jasa Raharja. Methods of research by the author is using descriptive qualitative method, which the author gives an overview of the research object or informants. The collection of data carried out by conducting in-depth interviews and observations of the research subjects. The conclusion of this study in the formative process on strategies prime namely PR Jasa Raharja always respond perception of society be it positive or negative, always follow, in the service and information about the Jasa Raharja always proactive in case of accident, Jasa Raharja always friendly in serving the community and sincere and simplify the management of claims. Evaluative process is the holding of a meeting to evaluate the service once a week on whether the service has a maximum or not, judging from the external side by using interactive computer alternative in its lists of points to correct for services already provided and on the internal side. People who feel quite satisfied with the service and hospitality that is created within the company Jasa Raharja can be seen from a questionnaire survey of service compensation. The strategy used in the Jasa Raharja one with the car unit mobile services which are in the hospital, in this case the Jasa Raharja facilitate the public in claims handling.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorMukhroman, Iman1975020220021211002
Thesis advisorRestu, Uliviana198107172006042003
Additional Information: Penelitian ini mengenai Strategi Humas Jasa Raharja Melalui Pelayanan Prime. Perusahaan selalu berusaha memberikan pelayanan yang terbaik dengan menerapkan pelayanan prime, namun ternyata masih banyak publik yang belum memahami secara jelas tentang klaim dan pencairan dana santunan terhadap korban kecelakaan baik di darat, laut maupun di udara. Penelitian ini bertujuan untuk menguraikan proses formatif pada strategi prime humas Jasa Raharja, dan menguraikan proses evaluatif humas Jasa Raharja. Sekaligus mengetahui strategi yang digunakan oleh humas Jasa Raharja. Metode penelitian yang dilakukan penulis adalah menggunakan metode kualitatif deskriptif, yaitu penulis memberikan gambaran tentang objek penelitian atau informan. Pengumpulan data dilaksanakan dengan cara melakukan wawancara mendalam dan observasi terhadap subjek penelitian tersebut. Kesimpulan dari penelitian ini dalam proses formatif pada strategi prime yaitu humas Jasa Raharja selalu menanggapi presepsi masyarakat baik itu positif maupun negatif selalu di tindak lanjuti, dalam pelayanan dan informasinya pihak Jasa Raharja selalu proaktif jika terjadi kecelakaan, Jasa Raharja selalu ramah dalam melayani masyarakat serta ikhlas dan mempermudah dalam pengurusan klaim. Proses evaluatif yaitu dalam mengevaluasi pelayanan diadakannya rapat seminggu sekali tentang pelayanan apakah sudah maksimal atau belum, dilihat dari sisi eksternal dengan menggunakan komputer interaktif alternatif yang di dalam nya berisi point-point untuk mengoreksi atas pelayanan yang sudah diberikan dan dari sisi internal. Masyarakat yang merasa cukup puas dengan pelayanan serta keramahan yang tercipta dalam perusahaan Jasa Raharja dapat dilihat dari kuesioner survey pelayanan santunan. Dalam Strategi yang digunakan Jasa Raharja salah satunya dengan mobil unit pelayanan keliling yang berada di rumah sakit, dalam hal ini pihak Jasa Raharja mempermudah masyarakat dalam pengurusan klaim.
Uncontrolled Keywords: Strategi Humas, Pelayanan Jasa Raharja, PRIME Strategy Public Relations, Service Jasa Raharja, PRIME
Subjects: H Social Sciences > H Social Sciences (General)
Communication > Communication (General)
Divisions: 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik
06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 70201-Program Studi Ilmu Komunikasi
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 30 Mar 2022 13:38
Last Modified: 30 Mar 2022 13:38
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/11123

Actions (login required)

View Item View Item