Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGARUH MODEL PEMBELAJARAN KOOPERATIF TIPE STAD (STUDENT TEAMS ACHIEVEMENT DIVISION) DAN MINAT BACA TERHADAP PEMAHAMAN MEMBACA REPORT TEXT BAHASA INGGRIS DI KELAS XI SMAN 7 KOTA TANGERANG SELATAN

Adawiyah, Robiah (2016) PENGARUH MODEL PEMBELAJARAN KOOPERATIF TIPE STAD (STUDENT TEAMS ACHIEVEMENT DIVISION) DAN MINAT BACA TERHADAP PEMAHAMAN MEMBACA REPORT TEXT BAHASA INGGRIS DI KELAS XI SMAN 7 KOTA TANGERANG SELATAN. Master thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
PENGARUH MODEL PEMBELAJARAN KOOPERATIF TIPE.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (4MB)

Abstract

This study aims to know the difference in reading comprehension Report Text based on learning model (cooperative STAD and conventional), and reading interest (reading interest high and low), the interaction between the learning model and reading interest in reading comprehension Report Text English students. This study used an experimental method with 2X2 factorial design. Population in this study were students at SMAN 7 South Tangerang. The sample of students grade XI IPA 3 and XI IPA 6 with simple random sampling technique. The instrument used was a test of reading comprehension of Report Text and reading interests questionnaire. Tests using Two Way ANOVA with a significance level of 5%. Based on the results of data analysis can be summarized as follows: (1) there are differences in reading comprehension between students who received cooperative STAD learning and conventional learning; (2) there are differences in reading comprehension between students who have high reading interest and low; (3) There are interaction between learning and reading interest on reading comprehension of Report Text; (4) there is a difference between the reading comprehension of Report Text of students who get a cooperative STAD learning and conventional learning in terms of high reading interest; (5) there are differences in reading comprehension of Report Text among students who learn a cooperative STAD learning and conventional learning in terms of low reading interest; (6) there are differences in reading comprehension of Report Text between students who have high reading interest and low reading interest in the group of students who get a cooperative STAD learning; (7) there are differences in readig comprehension of Report Text between students who have high reading interest and low reading interest in the group of students who received conventional learning

Item Type: Thesis (Master)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorHASANI, ACENG196708201998021003
Thesis advisorFATHURROHMAN, MAMAN198010202006041004
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui perbedaan pemahaman membaca Report Text ditinjau dari pembelajaran (kooperatif tipe STAD dan konvensional), dan minat baca (minat baca tinggi dan minat baca rendah) serta melihat interaksi antara model pembelajaran dan minat baca siswa terhadap pemahaman membaca Report Text siswa. Penelitian ini menggunakan metode eksperimen dengan rancangan desain faktorial 2x2. Populasi pada penelitian ini adalah siswa kelas XI SMAN 7 Kota Tangerang Selatan. Adapun sampelnya adalah siswa kelas XI IPA 3 dan XI IPA 6 dengan simple random sampling.Instrumen yang digunakan adalah pemahaman membaca Report Text adalah pemahaman membaca Report Text dan angket minat baca. Pengujian menggunakan ANAVA Dua Jalur dengan tingkat signifikansi 5%. Berdasarkan hasil analisis data dapat disimpulkan sebagai berikut: (1) Terdapat perbedaan pemahaman membaca Report Text yang signifikan ditinjau dari model pembelajaran (kooperatif tipe STAD dan konvensional) (2) Terdapat perbedaan pemahaman membaca Report Text yang signifikan ditinjau dari minat baca (minat baca tinggi dan rendah) (3) Terdapat interaksi antara model pembelajaran dan minat baca terhadap pemahaman membaca Report Text siswa. (4) Terdapat perbedaan pemahaman membaca Report Text yang signifikan antara siswa yang mendapatkan model pembelajaran kooperatif tipe STAD dan konvensional berdasarkan minat baca tinggi. (5) Terdapat perbedaan pemahaman membaca Report Text yang signifikan antara siswa yang menggunakan model pembelajaran kooperatif tipe STAD dan konvensional berdasarkan minat baca rendah (6) Terdapat perbedaan pemahaman membaca Report Text yang signifikan antara siswa yang memiliki minat baca tinggi dan rendah pada kelompok siswa yang mendapatkan pembelajaran kooperatif tipe STAD (7) Terdapat perbedaan pemahaman membaca Repor text yang signifikan antara siswa yang memiliki minat baca tinggi dan rendah pada kelompok siswa yang mendapatkan model pembelajaran konvensional
Uncontrolled Keywords: Cooperative learning STAD, Reading Interest, Report Text English Pembelajaran kooperatif tipe STAD, Minat Baca, Report Text
Subjects: L Education > L Education (General)
T Technology > T Technology (General)
Divisions: 08-Pascasarjana
08-Pascasarjana > Magister Teknologi Pembelajaran
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 30 Mar 2022 11:19
Last Modified: 30 Mar 2022 11:19
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/11091

Actions (login required)

View Item View Item