Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

KEMAMPUAN MEMBACA PERMULAAN MELALUI PEMANFAATAN COMPACT DISC (CD) INTERAKTIF DAN MINAT BELAJAR ANAK TK KELOMPOK B TK PERTIWI KOTA SERANG

SUSIPAH, SUSIPAH (2015) KEMAMPUAN MEMBACA PERMULAAN MELALUI PEMANFAATAN COMPACT DISC (CD) INTERAKTIF DAN MINAT BELAJAR ANAK TK KELOMPOK B TK PERTIWI KOTA SERANG. Master thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
KEMAMPUAN MEMBACA PERMULAAN MELALUI.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (9MB)

Abstract

The purpose of the research is to know: (1) To obtain clear information, indepth, and comprehensive of literacy beginning in Group B Kindergarten (TK) of Pertiwi Kota Serang by using Compact Disc (CD) interactive for kindergarten children Group B Kindergarten (TK) of Pertiwi Kota Serang, (2) To obtain clear information, in-depth, and comprehensive on the use of Compact Disc (CD) Interactive on language development in Group B Kindergarten (TK) of Pertiwi Kota Serang, (3) To obtain the information and the results clearly and deep about interest in learning for kindergarten children in Group B Kindergarten (TK) of Pertiwi Kota Serang by using Compact Disc (CD) interactive for kindergarten children Group B Kindergarten (TK) of Pertiwi Kota Serang. The research method used is descriptive qualitative research methods and natural which use some data through observation, interviews and documentation. The subject of the research that will be done is in Group B Kindergarten (TK) of Pertiwi Kota Serang. The results show (1) The ability to read the beginning through the use of Compact Disc (CD) Interactive for kindergarten children Group B very appropriate because the application can attract the attention of students so that children are more interested and easier to capture the learning materials, (2) In the utilization of Compact Disc (CD ) Interactive can give new options in the media of learning so that children do not feel bored and tired compared to media word cards and magazines, (1) By learning use multi interactive media, students can learn computer technology even though only basic but it can give experience which is very valuable for the children, especially young children. With this experience students are more motivated interest in learning so that the technology is not only used for gaming only but should be a media of learning that helps facilitate in learning. It can be concluded that by using the Compact Disc (CD) Interactive can improve reading skills in children beginning on Group B Kindergarten (TK) of Pertiwi Kota Serang.

Item Type: Thesis (Master)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorHASANI, ACENG196708201998021003
Thesis advisorASMAWATI, LULUK197306072008122001
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui: (1)Untuk memperoleh informasi yang jelas, mendalam, dan komprehensif tentang Kemampuan membaca permulaan di kelompok B Taman Kanak-kanak Pertiwi Kota Serang dengan memanfaatkan Compact Disc (CD) Interaktif bagi anak TK kelompok B Taman Kanak-kanak Pertiwi Kota Serang, (2)Untuk memperoleh informasi yang jelas, mendalam, dan komprehensif tentang Pemanfaaatan Compact Disc (CD) Interaktif pada pengembangan bahasa di kelompok B Taman Kanak-kanak Pertiwi Kota Serang, (3)Untuk memperoleh informasi dan hasil yang jelas dan mendalam tentang minat belajar anak TK kelompok B Taman Kanak-kanak Pertiwi Kota Serang dengan menggunakan Compact Disc (CD) Interaktif bagi anak TK kelompok B Taman Kanak-kanak Pertiwi Kota Serang. Metode penelitian yang digunakan adalah metode penelitian kualitatif deskriftif dan natural yang menggunakan beberapa data melalui observasi, wawancara dan dokumentasi. Subjek penelitian yang akan dilakukan yaitu di kelompok B Taman Kanak-kanak Pertiwi Kota Serang. Hasil penelitian menunjukkan (1) Kemampuan membaca permulaan melalui pemanfaatan Compact Disk (CD) Interaktif terhadap anak Tk Kelompok B sangat tepat karena aplikasinya dapat menarik perhatian siswa sehingga anak lebih tertarik dan mudah dalam menangkap materi pembelajaran, (2) Dalam pemanfaatannya Compact Disk (CD) Interaktif dapat memberi pilihan baru dalam media pembelajaran sehingga anak-anak tidak merasa jenuh dan bosan dibandingkan dengan media kartu kata dan majalah, (1) Dengan belajar menggunakan multi media yang interaktif, peserta didik dapat belajar teknologi komputer meskipun hanya dasar tetapi dapat memberi pengalaman yang sangat berharga buat anak-anak terutama Anak Usia Dini. Dengan pengalaman ini diharapkan peserta didik lebih termotivasi lagi minat belajarnya sehingga teknologi bukan hanya digunakan untuk bermain game saja tetapi harus menjadi media pembelajaran yang membantu mempermudah dalam belajar. Dapat disimpulkan bahwa dengan menggunakan Compact Disc (CD) Interaktif dapat meningkatkan Kemampuan Membaca Permulaan pada Anak TK KElompok B TK Pertiwi Serang
Uncontrolled Keywords: Compact Disc (CD) Interactive, Interest in Learning, Reading Beginning Compact Disc (CD) Interaktif, Minat Belajar, Membaca Permulaan
Subjects: L Education > L Education (General)
T Technology > T Technology (General)
Divisions: 08-Pascasarjana
08-Pascasarjana > Magister Teknologi Pembelajaran
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 29 Mar 2022 12:20
Last Modified: 29 Mar 2022 12:20
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/10943

Actions (login required)

View Item View Item