Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

IMPLEMENTASI PEMBELAJARAN TEMATIK TERPADU MELALUI PEMANFAATAN MEDIA POWER POINT UNTUK MENINGKATKAN AKTIVITAS DAN HASIL BELAJAR IPA SISWA KELAS IV SDN KUBANG KUTU 2 KOTA CILEGON TAHUN PELAJARAN 2015/2016

ANGGITA AGUSTIANI, SITI (2016) IMPLEMENTASI PEMBELAJARAN TEMATIK TERPADU MELALUI PEMANFAATAN MEDIA POWER POINT UNTUK MENINGKATKAN AKTIVITAS DAN HASIL BELAJAR IPA SISWA KELAS IV SDN KUBANG KUTU 2 KOTA CILEGON TAHUN PELAJARAN 2015/2016. Master thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
IMPLEMENTASI PEMBELAJARAN TEMATIK TERPADU MELALUI PEMANFAATAN MEDIA POWER POINT UNTUK MENINGKATKA.PDF - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (5MB)

Abstract

This study aims to improve the activity and results of students of class IV SDN Kubang Kutu 2, using Action Research with the number of 20 students. Improved student learning activities using the observation and learning to use the test results, The conclusion from this study that by implementing an integrated thematic learning and use of media power point can increase the activity and student learning outcomes. For student activity comparison of pre-cycle of 1.9 to less category, The first cycle with enough categories 2.2 and 3.1 second cycle in both categories. As for the results of a comparison between pre-cycle study with an average of 5.4 ; The first cycle with an average of 6.8 ; and the second cycle with an average of 8.1. The results of this study eill contribute to teacher and students in improving activity and learning outcomes IPA in particular and generally improve the quality of education.

Item Type: Thesis (Master)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorHIDAYAT, SHOLEH195805091984031003
Thesis advisorASMAWATI, LULUK197306072008122001
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk meningkatkan aktivitas dan hasil belajar siswa kelas IV SDN Kubang Kutu 2, menggunakan Penelitian Tindakan Kelas (PTK) dengan jumlah 20 siswa. Peningkatan aktivitas belajar siswa menggunakan pedoman observasi dan hasil belajar menggunakan test. Kesimpulan dari penelitian ini bahwa dengan menerapkan pembelajaran tematik terpadu dan pemanfaatan media power point dapat meningkatkan aktivitas dan hasil belajar siswa. Untuk aktivitas belajar siswa perbandingan dari pra siklus yaitu 1,9 dengan kategori kurang, siklus I 2,2 dengan kategori cukup dan siklus II 3,1 dengan kategori baik. Sedangkan untuk hasil belajar perbandingan antara pra siklus dengan rata-rata 5,4; siklus I dengan rata-rata 6,8; dan siklus II dengan rata-rata 8,1. Hasil penelitian ini dapat memberikan kontribusi bagi guru dan siswa dalam meningkatkan aktivitas dan hasil belajar IPA pada khususnya dan umumnya dalam meningkatkan mutu pendidikan
Uncontrolled Keywords: Integrated Thematic Learning, Media Power Point, learning activities, learning outcomes, science Pembelajaran Tematik Terpadu, Media Power Point, Aktivitas belajar, Hasil Belajar, IPA
Subjects: L Education > L Education (General)
T Technology > T Technology (General)
Divisions: 08-Pascasarjana
08-Pascasarjana > Magister Teknologi Pembelajaran
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 29 Mar 2022 11:13
Last Modified: 29 Mar 2022 11:13
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/10920

Actions (login required)

View Item View Item