DARTI, DARTI (2016) HUBUNGAN SUPERVISI KEPALA SEKOLAH DAN KOMPETENSI PAEDAGOGIK GURU DENGAN HASIL BELAJAR PADA PEMBELAJARAN TEMATIK DI SDN KUTABUMI 1 KECAMATAN PASARKEMIS KABUPATEN TANGERANG. Master thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text
HUBUNGAN SUPERVISI KEPALA SEKOLAH DAN KOMPETENSI PAEDAGOGIK GURU DENGAN HASIL BELAJAR PADA PEMBELAJARAN TEMATIK DI SDN KUTABUMI 1 KECAMATAN PASARKEMIS KABUPATEN TANGERANG.pdf - Published Version Restricted to Registered users only Download (6MB) |
Abstract
This study aims to: 1) Describe the principal supervisory relationship to the learning outcomes in thematic learning in SDN Kutabumi 1 Pasarkemis District of Tangerang regency; 2) Describe the relationship pedagogic competence of teachers on learning outcomes in thematic learning in SDN Kutabumi 1 Pasarkemis District of Tangerang regency; and 3) to describe the relationship supervision of the school principal and teacher competence pedagogic together on learning outcomes in thematic learning in SDN Kutabumi 1 Pasarkemis District of Tangerang Regency. This research is a correlational study. Number of sample set of 9 people. The technique of collecting data using questionnaires. The results showed: 1) There is a relationship supervision of the headmaster to the learning outcomes in thematic learning in SDN Kutabumi 1 Pasarkemis District of Tangerang Regency. Positive relationship shown by the coefficient of correlation of 0,724. This means, the better supervision of the principal, it will be better the learning outcomes in thematic learning. 2) There is a relationship pedagogic competence of teachers on learning outcomes in thematic learning in SDN Kutabumi 1 Pasarkemis District of Tangerang Regency. Positive relationship shown by the coefficient of correlation of 0,868. This means, the better the pedagogic competence of teachers, it would be better the learning outcomes in thematic learning. 3) There is a relationship supervision of the school principal and teacher competence pedagogic together on learning outcomes in thematic learning in SDN Kutabumi 1 Pasarkemis District of Tangerang Regency. The positive relationship shown by the coefficient of correlation of 0,890. This means, the better supervision of the school principal and teachers pedagogic competence, it will be better the learning outcomes in thematic learning.
Item Type: | Thesis (Master) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Penelitian ini bertujuan untuk: 1) Mendeskripsikan hubungan supervisi kepala sekolah dengan hasil belajar pada pembelajaran tematik di SDN Kutabumi 1 Kecamatan Pasarkemis Kabupaten Tangerang; 2) Mendeskripsikan hubungan kompetensi paedagogik guru dengan hasil belajar pada pembelajaran tematik di SDN Kutabumi 1 Kecamatan Pasarkemis Kabupaten Tangerang; dan 3) Mendeskripsikan hubungan supervisi kepala sekolah dan kompetensi paedagogik guru secara bersama dengan hasil belajar pada pembelajaran tematik di SDN Kutabumi 1 Kecamatan Pasarkemis Kabupaten Tangerang. Jenis penelitian ini adalah penelitian korelasional. Jumlah sampel penelitian ditetapkan 9 orang. Teknik pengumpulan data menggunakan angket. Hasil penelitian menunjukkan: 1) Terdapat hubungan supervisi kepala sekolah dengan hasil belajar pada pembelajaran tematik di SDN Kutabumi 1 Kecamatan Pasarkemis Kabupaten Tangerang. Hubungan positif ditunjukkan oleh koefisien korelasi sebesar 0,724. Hal ini berarti, semakin baik supervisi kepala sekolah, maka akan semakin baik pula hasil belajar pada pembelajaran tematik. 2) Terdapat hubungan kompetensi paedagogik guru dengan hasil belajar pada pembelajaran tematik di SDN Kutabumi 1 Kecamatan Pasarkemis Kabupaten Tangerang. Hubungan positif ditunjukkan oleh koefisien korelasi sebesar 0,868. Hal ini berarti, semakin baik kompetensi paedagogik guru, maka akan semakin baik pula hasil belajar pada pembelajaran tematik. 3) Terdapat hubungan supervisi kepala sekolah dan kompetensi paedagogik guru secara bersama-sama dengan hasil belajar pada pembelajaran tematik di SDN Kutabumi 1 Kecamatan Pasarkemis Kabupaten Tangerang. Hubungan positif tersebut ditunjukkan oleh koefisien korelasi sebesar 0,890. Hal ini berarti, semakin baik supervisi kepala sekolah dan kompetensi paedagogik guru, maka akan semakin baik pula hasil belajar pada pembelajaran tematik. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Supervision, pedagogic Competence, Learning Outcomes Supervisi, Kompetensi Paedagogik, Hasil Belajar | |||||||||
Subjects: | L Education > L Education (General) T Technology > T Technology (General) |
|||||||||
Divisions: | 08-Pascasarjana 08-Pascasarjana > Magister Teknologi Pembelajaran |
|||||||||
Depositing User: | Perpustakaan Pusat | |||||||||
Date Deposited: | 29 Mar 2022 10:50 | |||||||||
Last Modified: | 29 Mar 2022 10:50 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/10911 |
Actions (login required)
View Item |