Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

HUBUNGAN MEMBACA PEMAHAMAN DAN KEMAMPUAN INTERPERSONAL DENGAN HASIL MENULIS KARANGAN EKSPOSISI SISWA KELAS VIII MTs NEGERI CILEGON

FARIDAWATI, IDA (2016) HUBUNGAN MEMBACA PEMAHAMAN DAN KEMAMPUAN INTERPERSONAL DENGAN HASIL MENULIS KARANGAN EKSPOSISI SISWA KELAS VIII MTs NEGERI CILEGON. Master thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
HUBUNGAN MEMBACA PEMAHAMAN DAN KEMAMPUAN INTERPERSONAL DENGAN HASIL MENULIS KARANGAN EKSPOSISI SISWA KELAS VIII MTSN CILEGON.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (9MB)

Abstract

This study was a survey research. The population in this study amounted to 209 and the sample amounted to 52 students drawn randomly. This study used correlation. The results showed: 1) There is a positive and significant relationship between reading comprehension with the results of essay writing exposition. It is shown the relationship between reading comprehension with the results of essay writing exposition at 0.709 and including strong category. Based on the results of hypothesis testing shows there is a positive and significant correlation between reading comprehension with essay writing exposition results as evidenced by the value of r2 = 0.502 means that 50.2% of the exposition essay writing is influenced by the reading comprehension; 2) There is a positive and significant relationship between interpersonal skills with the results of essay writing exposition. It is shown the relationship between reading comprehension with the results of essay writing exposition at 0.643 and including strong category. Based on the results of hypothesis testing shows there is a positive and significant relationship between interpersonal skills to write the essay exposition results as evidenced by the value of r2 = 0.413 means that 41.3% of the exposition essay writing is influenced by interpersonal skills; 3) There is a positive and significant relationship between reading comprehension and interpersonal skills with the results of essay writing exposition. It is shown the relationship between reading comprehension and interpersonal skills with the results of essay writing exposition of 0,756 and includes a strong category. Based on the results of hypothesis testing shows there is a positive and significant correlation between reading comprehension and interpersonal skills to write the essay exposition results as evidenced by the value of r2 = 0.572 means that 57.2% of the exposition essay writing is influenced by reading comprehension and interpersonal skills of students.

Item Type: Thesis (Master)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorEDIWARMAN, EDIWARMAN1966100520011211001
Thesis advisorMASRUPI, MASRUPI196310051992031009
Additional Information: Penelitian ini merupakan penelitian survei. Populasi dalam penelitian ini berjumlah 209 dan sampel berjumlah 52 siswa yang diambil secara random. Penelitian ini menggunakan metode korelasi. Hasil penelitian menunjukkan: 1) Terdapat hubungan positif dan signifikan antara membaca pemahaman dengan hasil menulis karangan eksposisi. Hal ini ditunjukkan keeratan hubungan antara membaca pemahaman dengan hasil menulis karangan eksposisi sebesar 0,709 dan termasuk kategori kuat. Berdasarkan hasil pengujian hipotesis menunjukkan terdapat hubungan positif dan signifikan antara membaca pemahaman dengan hasil menulis karangan eksposisi yang dibuktikan dengan nilai r 2 = 0,502 artinya bahwa 50,2% dari hasil menulis karangan eksposisi dipengaruhi oleh membaca pemahaman; 2) Terdapat hubungan positif dan signifikan antara kemampuan interpersonal dengan hasil menulis karangan eksposisi. Hal ini ditunjukkan keeratan hubungan antara kemampuan interpersonal dengan hasil menulis karangan eksposisi sebesar 0,643 dan termasuk kategori kuat. Berdasarkan hasil pengujian hipotesis menunjukkan terdapat hubungan positif dan signifikan antara kemampuan interpersonal dengan hasil menulis karangan eksposisi yang dibuktikan dengan nilai r 2 = 0,413 artinya bahwa 41,3% dari hasil menulis karangan eksposisi dipengaruhi oleh kemampuan interpersonal; 3) Terdapat hubungan positif dan signifikan antara membaca pemahaman dan kemampuan interpersonal dengan hasil menulis karangan eksposisi. Hal ini ditunjukkan keeratan hubungan antara membaca pemahaman dan kemampuan interpersonal dengan hasil menulis karangan eksposisi sebesar 0,756 dan termasuk kategori kuat. Berdasarkan hasil pengujian hipotesis menunjukkan terdapat hubungan positif dan signifikan antara membaca pemahaman dan kemampuan interpersonal dengan hasil menulis karangan eksposisi yang dibuktikan dengan nilai r 2 = 0,572 artinya bahwa 57,2% dari hasil menulis karangan eksposisi dipengaruhi oleh membaca pemahaman dan kemampuan interpersonal siswa.
Uncontrolled Keywords: reading comprehension, interpersonal skills, essay exposition membaca pemahaman, kemampuan interpersonal, karangan eksposisi.
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: 08-Pascasarjana
08-Pascasarjana > 88101-Magister Pendidikan Bahasa Indonesia
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 29 Mar 2022 10:04
Last Modified: 29 Mar 2022 10:04
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/10891

Actions (login required)

View Item View Item