Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

HUBUNGAN GAYA KEPEMIMPINAN KEPALA SEKOLAH DAN DISIPLIN KERJA GURU TERHADAP PROFESIONALISME GURU TK SEGUGUS MATAHARI KECAMATAN CURUG KOTA SERANG TAHUN PELAJARAN 2015/2016

NASUTION, PARDAMEAN (2015) HUBUNGAN GAYA KEPEMIMPINAN KEPALA SEKOLAH DAN DISIPLIN KERJA GURU TERHADAP PROFESIONALISME GURU TK SEGUGUS MATAHARI KECAMATAN CURUG KOTA SERANG TAHUN PELAJARAN 2015/2016. Master thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
HUBUNGAN GAYA KEPEMIMPINAN KEPALA SEKOLAH DAN DISIPLIN KERJA GURU TERHADAP PROFESIONALISME GURU T.PDF - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (2MB)

Abstract

The purpose of this study was to determine: 1 ) the relationship of principal leadership style with teacher professionalism .; 2 ) The relationship of labor discipline by teachers of teacher professionalism .; 3 ) the relationship style of leadership principals and discipline teachers of kindergarten teachers in the professionalism of the Sun cluster Serang District of Curug. This type of research is correlational. Total sample of 36 people. Collecting data using questionnaires. The results showed: 1 ) there is a positive and significant relationship between leadership style with the school head teacher professionalism. This positive relationship is indicated by the correlation coefficient is positive value of 0.487, while the significance of the relationship indicated by the value sig (0,002 ) <α = 0.05 and t (3.300 )> t table (2.032 ); 2 ) there is a positive and significant relationship between the discipline teacher work with the professionalism of teachers. This positive relationship is indicated by the correlation coefficient is positive value of 0.586, while the significance of the relationship indicated by the value sig (0,000 ) <α = 0.05 and t (4.277 )> t table (2.032 ); 3 ) There is a positive relationship style of school leadership and discipline teachers with the professionalism of teachers. This positive relationship is indicated by the correlation coefficient is positive value of 0.586, while the significance of the relationship indicated by the value sig (0.001 ) <α = 0.05 and F arithmetic (8.913 )> F table (3.275 ).

Item Type: Thesis (Master)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorRUSDI SYARIF, CHUSSAERY195212122003121001
Thesis advisorATIKAH, CUCU196612271992032001
Additional Information: Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui: 1 )hubungan gaya kepemimpinan kepala sekolah dengan profesionalisme guru.; 2 ) hubungan disiplin kerja guru dengan profesionalisme guru.; 3 ) hubungan gaya kepemimpian kepala sekolah dan disiplin kerja guru terhadap profesionalisme guru TK segugus Matahari Kecamatan Curug Kota Serang. Tipe penelitian ini adalah penelitian korelasional. Jumlah sampel penelitian 36 orang. Pengumpulan data menggunakan angket. Hasil penelitian menunjukkan: 1 ) terdapat hubungan positif dan signifikan antara gaya kepemimpinan kepala sekolah dengan profesionalisme guru. Hubungan positif ditunjukkan oleh koefisien korelasi yang bernilai positif sebesar 0,487 sedangkan signifikansi hubungan ditunjukkan oleh nilai sig (0,002 ) < α=0,05 dan t hitung (3,300 ) > t tabel (2,032 ); 2 )terdapat hubungan positif dan signifikan antara disiplin kerja guru dengan profesionalisme guru. Hubungan positif ditunjukkan oleh koefisien korelasi yang bernilai positif sebesar 0,586 sedangkan signifikansi hubungan ditunjukkan oleh nilai sig (0,000 ) < α=0,05 dan t hitung (4,277 ) > t tabel (2,032 ); 3 )Terdapat hubungan positif gaya kepemimpinan kepala sekolah dan disiplin kerja guru dengan profesionalisme guru. Hubungan positif ditunjukkan oleh koefisien korelasi yang bernilai positif sebesar 0,586 sedangkan signifikansi hubungan ditunjukkan oleh nilai sig (0,001 ) < α=0,05 dan F hitung (8,913 ) > F tabel (3,275 ).
Uncontrolled Keywords: Keywords: leadership style, work discipline teachers, teachers' professionalism Kata Kunci: gaya kepemimpinan, disiplin kerja guru, profesionalisme guru
Subjects: L Education > L Education (General)
T Technology > T Technology (General)
Divisions: 08-Pascasarjana
08-Pascasarjana > Magister Teknologi Pembelajaran
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 29 Mar 2022 09:29
Last Modified: 29 Mar 2022 09:29
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/10877

Actions (login required)

View Item View Item