Kusuma, Randi Wahyu (2016) STRATEGI PROMOSI Indonesia Convention Exhibition (ICE) SEBAGAI FASILITAS M.I.C.E TERBESAR DI TANGERANG. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.
Text
STRATEGI RPOMOSI ICE SEBAGAI FASILITAS MICE TERBESAR DI TANGERANG.PDF - Published Version Restricted to Registered users only Download (4MB) |
Abstract
Indonesia Convention Exhibition is a facility located in the territory M.I.C.E Pagedangan BSD City Kab. Tangerang, standing on the ground of 22 hectares make this building as the largest M.I.C.E facility in Indonesia. MICE itself is tourism activities whose activities blend of leisure and business, usually involves a group of people together - together, as the development of Zama industry MICE in Indonesia reached a stage that is taken into account by the international community, so that the facility - MICE facilities that exist in Indonesia started to promote itself as a the best in Indonesia. The purpose of this study was to mendskripsikan promotion strategies undertaken by Indonesia M.I.C.E Convention Exhibition as the largest facility in Tangerang. Promotion strategy according Moekijat is the company's activities to drive sales by directing communications - communications reassuring to shoppers. The method used by the researchers this is a qualitative research method with 5 informants. After doing the research process the obtained results of research that to promote itself on the international scene ICE has always sent a representative - a representative to attend the exhibition - an exhibition abroad, while at the national level ICE sell the brand "The Largest" to attract the organizers of the event. ICE is also working with the government of Banten province in promoting himself.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Indonesia Convention Exhibition adalah sebuah fasilitas M.I.C.E yang berada di wilayah Pagedangan BSD City Kab. Tangerang, berdiri ditanah seluas 22 hektar menjadikan gedung ini sebagai fasilitas M.I.C.E terbesar di Indonesia. M.I.C.E sendiri adalah kegiatan kepariwisataan yang aktivitasnya perpaduan antara leisure dan bisnis, biasanya melibatkan sekelompok orang secara bersama – sama, seiring perkembangan zama industry M.I.C.E di Indonesia mencapai tahap yang diperhitungkan oleh dunia internasional, sehingga fasilitas – fasilitas M.I.C.E yang ada di Indonesia memulai mempromosikan dirinya sebagai yang terbaik di Indonesia. Tujuan penelitian ini adalah untuk mendskripsikan strategi promosi yang dilakukan oleh Indonesia Convention Exhibition sebagai fasilitas M.I.C.E terbesar yang ada di Tangerang. Strategi promosi menurut Moekijat adalah kegiatan perusahaan untuk mendorong penjualan dengan mengarahkan komunikasi – komunikasi yang meyakinkan kepada para pembeli. Metode yang digunakan oleh peneliti kali ini adalah metode penelitian kualitatif dengan 5 orang informan. Setelah dilakukan proses penelitian maka diperoleh hasil penelitian bahwa untuk mempromosikan dirinya ke dunia internasional ICE selalu mengirim perwakilan – perwakilannya untuk menghadiri pameran – pameran di luar negeri, sementara di level nasional ICE menjual brand “The Largest” untuk menarik para penyelenggara event. ICE juga bekerjasama dengan pihak pemerintahan provinsi Banten dalam mempromosikan dirinya. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | STRATEGI PROMOSI INDONESIA CONVENTION EXHIBITION SEBAGAI FASILITAS M.I.C.E TERBESAR DI TANGERANG INDONESIA CONVENTION EXHIBITION PROMOTION STRATEGY AS THE LARGEST FACILITIES M.I.C.E TANGERANG. | |||||||||
Subjects: | H Social Sciences > H Social Sciences (General) Communication > Communication (General) |
|||||||||
Divisions: | 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 70201-Program Studi Ilmu Komunikasi |
|||||||||
Depositing User: | Perpustakaan Pusat | |||||||||
Date Deposited: | 28 Mar 2022 13:42 | |||||||||
Last Modified: | 28 Mar 2022 13:42 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/10829 |
Actions (login required)
View Item |