HERNI, SITI (2016) STRATEGI PROMOSI PADA PT POS INDONESIA (PERSERO) CABANG SERANG. D3 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
![]() |
Text
STRATEGI PROMOSI PADA PT POS INDONESIA (PERSERO) CABANG SERANG.PDF - Published Version Restricted to Registered users only Download (6MB) |
Abstract
The purpose of this study was as a prerequisite for completing the course , comparative theoretical science from college with practice in the world of work , increase knowledge in the field of marketing , to find out the promotional strategy of what has been done by PT Pos Indonesia ( Persero ) cabang Serang . The method used is descriptive method . The types and sources of data used are primary and secondary , were obtained from interviews , observations and statements of the company. Methods of data collection is done by the research literature study and field study . From the discussion, explained that PT Pos Indonesia ( Persero ) cabang Serang has been used 5 promotional strategy that is Advertising , Sales Promotion , personal selling , direct marketing and public relations . Implementation of promotional strategies PT Pos Indonesia ( Persero ) cabang Serang has been good . Promotion strategies implemented by PT Pos Indonesia ( Persero ) cabang Serang aims to increase sales volume , in addition to the introduction of products , attract customers and instill the image of the good name of the company .
Item Type: | Thesis (D3) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Tujuan dilakukannya penelitian ini adalah sebagai salah satu syarat dalam menyelesaikan perkuliahan, pembanding ilmu teoritis dari bangku kuliah dengan praktek dalam dunia kerja, meningkatkan pengetahuan dalam bidang pemasaran, untuk mengetahui strategi promosi apa saja yang telah di lakukan oleh PT Pos Indonesia (Persero) cabang Serang. Metode penelitian yang digunakan adalah metode deskriptif. Jenis dan sumber data yang digunakan yaitu primer dan sekunder, yang diperoleh dari wawancara dan laporan perusahaan. Metode pengumpulan data dilakukan dengan penelitian studi kepustakaan dan studi lapangan. Dari hasil pembahasan dijelaskan bahwa PT Pos Indonesia (Persero) cabang Serang sudah menggunakan 5 strategi promosi yaitu Periklanan, Promosi Penjualan, penjualan personal,pemasaran langsung dan hubungan kemasyarakatan. Pelaksanaan strategi promosi PT Pos Indonesia (Persero) cabang Serang sudah baik. Strategi promosi yang dilaksanakan PT Pos Indonesia (Persero) cabang Serang bertujuan untuk meningkatkan volume penjualan, selain itu untuk pengenalan produk, menarik pelanggan dan menanamkan citra nama baik perusahaan. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | keywords : Promotion Strategies, PT Pos Indonesia (Persero) cabang Serang Kata Kunci : Strategi Promosi, PT Pos Indonesia (Persero) Cabang Serang | |||||||||
Subjects: | H Social Sciences > HB Economic Theory | |||||||||
Divisions: | 05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis 05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Program Diploma III Marketing |
|||||||||
Depositing User: | Perpustakaan Pusat | |||||||||
Date Deposited: | 24 Mar 2022 15:02 | |||||||||
Last Modified: | 24 Mar 2022 15:02 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/10671 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |