Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

“SIMULASI APLIKASI EXHAUST GAS RECIRCULATION SISTEM PADA MOTOR BENSIN 4 SILINDER 2000CC’’

JAYA, HARAPAN (2015) “SIMULASI APLIKASI EXHAUST GAS RECIRCULATION SISTEM PADA MOTOR BENSIN 4 SILINDER 2000CC’’. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
SIMULASI APLIKASI EXHAUST GAS RECIRCULATION.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (5MB)

Abstract

In the automotive technology today are more modern, it is proved by the development - development carried out by the automotive industry such as technology exhaust gas recirculation (EGR) is long applied in the automotive world, maybe a car or motorcycle you already use exhaust gas recirculation system (EGR). Literally translated as the recirculated exhaust gas. In testing and simulation is that the exhaust gas recirculation (EGR) effect on the combustion chamber due to the speed of air flow generated at the openings of 10% ie 1,065 x10-3m3 / s so that the exhaust more air into the combustion chamber that led into a combustion chamber temperatures high.And after than simulation results described that the flow manifold turbulent flow on exhaust gas recirculation (EGR) 5%, 7% and 10%

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorSudrajad, Agung197505152014041001
Thesis advisorSetiawan, Ipick197705012003121001
Additional Information: Dalam teknologi otomotif sekarang ini sudah semakin modern, hal ini terbukti dengan pengembangan – pengembangan yang dilakukan oleh industri otomotif seperti Teknologi exhaust gas recirculation (EGR) ini sebenarnya sudah lama diaplikasikan di dunia otomotif, mungkin mobil atau motor anda sudah memakai sistem exhaust gas recirculation( EGR). Secara harfiah diterjemahkan sebagai gas buang yang disirkulasi ulang. Dalam pengujian dan simulasi ini bahwa exhaust gas recirculation (EGR) berpengaruh terhadap ruang pembakaran karena kecepatan aliran udara yang dihasilkan pada bukaan 10% yaitu 1.065 x10- 3m 3 /s sehingga udara gas buang lebih banyak masuk ke dalam ruang bakar yang meyebabkan temperatur ruang bakar menjadi cepat naik.Dan dari hasil simulasi dijelaskan bahwa aliran berjenis aliran Turbulen pada exhaust gas recirculation (EGR) 5%, 7% dan 10%
Uncontrolled Keywords: mesin bensin, simulasi aplikasi sistem EGR
Subjects: T Technology > T Technology (General)
T Technology > TJ Mechanical engineering and machinery
Divisions: 03-Fakultas Teknik
03-Fakultas Teknik > 21201-Jurusan Teknik Mesin
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 24 Mar 2022 10:59
Last Modified: 24 Mar 2022 10:59
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/10597

Actions (login required)

View Item View Item