Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PERAN INTEGRATED MARKETING COMUNICATION PADA THE ROYAL KRAKATAU HOTEL

DOHIKAH, SITI (2016) PERAN INTEGRATED MARKETING COMUNICATION PADA THE ROYAL KRAKATAU HOTEL. D3 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
PERAN INTEGRATED MARKETING COMUNICATION PADA THE ROYAL KRAKATAU HOTEL.PDF - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (5MB)

Abstract

The purpose of this study was as a prerequisite for completing the course, the comparison of theoretical science college with practice in the world of work, increase knowledge in the field of hospitality, to know how the forms of marketing communication within the company Hotel The Royale Krakatau Cilegon Banten The method used is descriptive method. The types and sources of data used are primary and secondary, which is obtained from company reports. Methods of data collection done by field study research. From the discussion on to explain that form of communication that exist in The Royale Krakatau Hotel is a discussion of the research problems were found in internships related industries marketing communications in The Royale Krakatau namely: Advertising (Advertising), Sales Promotion (Sales Promotion), public relations (Public Relations), sale of Personal (Personal selling), direct Marketing (direct Marketing), which aims to increase sales.

Item Type: Thesis (D3)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorSATYANEGARA, DIQBAL198302072006041005
Thesis advisorMAULANI UTAMI, MIRA198310102009122005
Additional Information: Tujuan dilakukannya penelitian ini adalah sebagai salah satu syarat dalam menyelesaikan perkuliahan, pembanding ilmu teoritis dari bangku kuliah dengan praktek dalam dunia kerja, meningkatkan pengetahuan di bidang perhotelan, untuk mengetahui bagaimana bentuk komunikasi pemasaran dalam perusahaan Hotel The Royale Krakatau Cilegon Banten. Metode penelitian yang digunakan adalah metode deskriptif.Jenis dan sumber data yang digunakan yaitu primer dan sekunder, yang diperoleh dari laporan perusahaan.Metode pengumpulan data dilakukan dengan penelitian studi lapangan. Dari hasil pembahasan di jelaskan bahwa Bentuk komunikasi yang ada dalam The Royale Krakatau Hotel adalah Pembahasan permasalahan penelitian yang ditemukan di tempat magang industri terkait komunikasi pemasaran yang ada di The Royale Krakatau yaitu: Periklanan (Advertising ) , Promosi Penjualan (Sales Promotion), hubungan masyarakat (Public Relations), Penjualan Personal (Personal Selling), Pemasaran langsung (Direct Marketing)yang bertujuan untuk meningkatkan penjualan
Uncontrolled Keywords: Keywords: marketing communications Kata kunci: komunikasi pemasaran
Subjects: H Social Sciences > HB Economic Theory
Divisions: 05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis
05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Program Diploma III Marketing
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 22 Mar 2022 15:45
Last Modified: 22 Mar 2022 15:45
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/10461

Actions (login required)

View Item View Item