DOHIKAH, SITI (2016) PERAN INTEGRATED MARKETING COMUNICATION PADA THE ROYAL KRAKATAU HOTEL. D3 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text
PERAN INTEGRATED MARKETING COMUNICATION PADA THE ROYAL KRAKATAU HOTEL.PDF - Published Version Restricted to Registered users only Download (5MB) |
Abstract
The purpose of this study was as a prerequisite for completing the course, the comparison of theoretical science college with practice in the world of work, increase knowledge in the field of hospitality, to know how the forms of marketing communication within the company Hotel The Royale Krakatau Cilegon Banten The method used is descriptive method. The types and sources of data used are primary and secondary, which is obtained from company reports. Methods of data collection done by field study research. From the discussion on to explain that form of communication that exist in The Royale Krakatau Hotel is a discussion of the research problems were found in internships related industries marketing communications in The Royale Krakatau namely: Advertising (Advertising), Sales Promotion (Sales Promotion), public relations (Public Relations), sale of Personal (Personal selling), direct Marketing (direct Marketing), which aims to increase sales.
Item Type: | Thesis (D3) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Tujuan dilakukannya penelitian ini adalah sebagai salah satu syarat dalam menyelesaikan perkuliahan, pembanding ilmu teoritis dari bangku kuliah dengan praktek dalam dunia kerja, meningkatkan pengetahuan di bidang perhotelan, untuk mengetahui bagaimana bentuk komunikasi pemasaran dalam perusahaan Hotel The Royale Krakatau Cilegon Banten. Metode penelitian yang digunakan adalah metode deskriptif.Jenis dan sumber data yang digunakan yaitu primer dan sekunder, yang diperoleh dari laporan perusahaan.Metode pengumpulan data dilakukan dengan penelitian studi lapangan. Dari hasil pembahasan di jelaskan bahwa Bentuk komunikasi yang ada dalam The Royale Krakatau Hotel adalah Pembahasan permasalahan penelitian yang ditemukan di tempat magang industri terkait komunikasi pemasaran yang ada di The Royale Krakatau yaitu: Periklanan (Advertising ) , Promosi Penjualan (Sales Promotion), hubungan masyarakat (Public Relations), Penjualan Personal (Personal Selling), Pemasaran langsung (Direct Marketing)yang bertujuan untuk meningkatkan penjualan | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Keywords: marketing communications Kata kunci: komunikasi pemasaran | |||||||||
Subjects: | H Social Sciences > HB Economic Theory | |||||||||
Divisions: | 05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis 05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Program Diploma III Marketing |
|||||||||
Depositing User: | Perpustakaan Pusat | |||||||||
Date Deposited: | 22 Mar 2022 15:45 | |||||||||
Last Modified: | 22 Mar 2022 15:45 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/10461 |
Actions (login required)
View Item |