Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

ANALISA KINERJA SIMPANG BERSINYAL PADA SIMPANG LIMA CIRACAS SERANG

Amirudin, Muchamad (2016) ANALISA KINERJA SIMPANG BERSINYAL PADA SIMPANG LIMA CIRACAS SERANG. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
ANALISA KINERJA SIMPANG BERSINYAL.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (7MB)

Abstract

Intersection Five Ciracas Serang is one of the four arms intersections equipped with traffic signals . This intersection has the potential to cause traffic congestion due to dense enough , especiall at rush hour with various types of vehicles didalamnya.Simpang five Ciracas Serang also serves as an alternative way to get to the center - the center of town activities , and as a pathway large vehicles heading towards Pandeglang. The purpose of this study was to analyze the performance of the intersection of the existing condition to analyze the performance of the intersection of five Ciracas provide alternative solutions to improve the performance of Simpang Lima Ciracas Serang. Data retrieval is based on primary data and secondary data. Intersection performance analysis method used is Indonesian Highway Capacity Manual 1997. Based on the results of research on the intersection of Five Ciracas can be seen that the intersection of Five Ciracas close to saturation. In West and East closers produce a degree of saturation (DS) 0.69 and 0.72 (ds <0.75; unsaturated). In North and South closers produce a degree of saturation (DS) of 1.05 and 1.15 (ds> 0.75; saturated). The highest queue length at the intersection of 400 m. Large numbers stop intersection is 2,31 stop / smp. Average delay intersection is 184.27 smp / sec. Service level with the level F (> 60 sec / smp). To improve intersection Five Ciracas performance, carried out repairs with widening alternative geometry, signal timing, application turn and left immediately,. Closers produce a degree of saturation in the West, East, North, and South America are 0.24, 0.36, 0.34, and 0.34. Intersection delay the average - average is 13,32 det / smp. Service level with the level B (15- 25 sec / smp).

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorBudiman, Arief197105272005011001
Thesis advisorIntari, Dwi Esti198601242014042001
Additional Information: Simpang Lima Ciracas Serang merupakan salah satu simpang empat lengan yang dilengkapi dengan sinyal lalu lintas. Persimpangan ini berpotensi menimbulkan kemacetan dikarenakan lalu lintasnya cukup padat terutama pada saat jam – jam sibuk dengan berbagai jenis kendaraann didalamnya. Simpang lima ciracas Serang juga berfungsi sebagai jalan alternatif untuk menuju ke pusat – pusat kegiatan kota, dan sebagai jalur kendaraan-kendaraan besar yang menuju ke arah Pandeglang. Tujuan dari penelitian ini adalah menganalisis kinerja simpang pada kondisi eksisting untuk menganalisis kinerja simpang lima ciracas Serang memberikan alternatif solusi untuk meningkatkan kinerja Simpang Lima Ciracas Serang. Pengambilan data didasarkan pada data primer dan data sekunder. Metode analisa kinerja simpang yang dipakai adalah Manual Kapasitas Jalan Indonesia 1997. Berdasarkan hasil penelitian pada simpang Lima Ciracas dapat diketahui bahwa Simpang Lima Ciracas Serang mendekati jenuh. Pada pendekat Barat dan Timur menghasilkan derajat kejenuhan (ds) 0,69 dan 0,72 (ds < 0,75 ; tidak jenuh). Pada pendekat Utara dan Selatan menghasilkan derajat kejenuhan (ds) 1,05 dan 1,15 (ds > 0,75 ; jenuh). Panjang antrian tertinggi pada simpang yaitu 400 m. Besar angka henti simpang adalah 2,31 stop/smp. Tundaan rata-rata simpang adalah 184,27 smp/det. Tingkat Pelayanan dengan tingkat F (> 60 det/smp). Untuk meningkatkan kinerja simpang Lima Ciracas, dilakukan alternatif perbaikan dengan pelebaran geometri, pengaturan waktu sinyal, dan penerapan belok kiri langsung. Menghasilkan derajat kejenuhan pada pendekat Barat, Timur, Utara, dan Selatan adalah 0,24, 0,36, 034, dan 0,34. Tundaan simpang rata – rata adalah 13,32 det/smp. Tingkat Pelayanan dengan tingkat B (15- 25 det/smp).
Uncontrolled Keywords: ignalized intersections, performance, degree of saturation, queue length, delay Simpang Bersinyal, Kinerja, Derajat Kejenuhan, Panjang Antrian, Tundaan
Subjects: T Technology > TA Engineering (General). Civil engineering (General)
Divisions: 03-Fakultas Teknik
03-Fakultas Teknik > 22201-Jurusan Teknik Sipil
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 07 Apr 2022 13:17
Last Modified: 07 Apr 2022 13:17
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/11722

Actions (login required)

View Item View Item