Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

HUBUNGAN GAYA KEPEMIMPINAN TRANSFORMASIONAL DAN SUPERVISI KEPALA SEKOLAH SERTA IKLIM KERJA TERHADAP KINERJA GURU DI SMP KECAMATAN CIKANDE KABUPATEN SERANG

Attamimi, Naila (2015) HUBUNGAN GAYA KEPEMIMPINAN TRANSFORMASIONAL DAN SUPERVISI KEPALA SEKOLAH SERTA IKLIM KERJA TERHADAP KINERJA GURU DI SMP KECAMATAN CIKANDE KABUPATEN SERANG. Master thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
HUBUNGAN GAYA KEPEMIMPINAN TRANSFORMASIONAL.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (4MB)

Abstract

he purpose of this study to determine: (1) The correlation of transformasional leadership style to the teacher performance at SMP Cikande Force District of Serang Regency (2) the correlation of the leadership supervision to the teacher performance at SMP Cikande Force District of Serang Regency (3). The correlation of the work climate to the teacher performance at SMP Cikande Force District of Serang Regency?, 4). The correlation of the tranformational leadership style, leadership supervision, and work climate to the teacher performance at SMP Cikande Force District of Serang Regency. This study used quantitative research methods through survey questionnaires.The target population in this study are all teachers,amounting to 75 people in SMP Cikande Force District of Serang Regency and teacher population in SMP Cikande Force District of Serang Regency (selected 4 SMP from 8 SMP at Cikande Force District of Serang Regency) Samples were taken purposive. Data collected by using a questionere. The data were collected then analyzed by using the technique of data analysis simple correlation, multi correlation, coeficient of determination and significance test with SPSS 16. The result showed that (1) The correlation of transformasional leadership style varriable (X1) with teacher performance (Y) is in good category are 0.632 (2) The correlation of leadership supervision(X2) with teacher performance (Y) is in a good category, which is 0,657 (3) The correlation of work climate (X3) with teacher performance (Y) is in sufficient category, which is 0,479 (4) The contribution of transformasional leadership style varriable (X1) and leadership supervision(X2) and work climate (X3) is 0,731

Item Type: Thesis (Master)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorSyarif, Chussaery Rusdi195212122003121001
Thesis advisorSudadio, Sudadio196204111982011001
Additional Information: Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui:1). Hubungan gaya kepemimpinan transformasional kepala sekolah dengan kinerja guru di SMP Kecamatan Cikande Kabupaten Serang 2). Hubungan supervisi kepala sekolah dengan kinerja guru di SMP Kecamatan Cikande Kabupaten Serang, 3). Hubungan antara iklim kerja dengan kinerja guru di SMP Kecamatan Cikande Kabupaten Serang, 4). Hubungan antara gaya kepemimpinan transformasional, supervisi kepala sekolah, dan iklim kerja terhadap kinerja guru di SMP Kecamatan Cikande Kabupaten Serang.Penelitian ini menggunakan metode penelitian kuantitatif melalui survei dengan penyebaran kuesioner. Target populasi dalam penelitian ini adalah seluruh guru yang berjumlah 75 orang di SMP Kecamatan Cikande kabupaten Serang (dipilih 4 SMP dari 8 SMP yang berada di Kecamatan Cikande Kabupaten Serang). Sampel di ambil secara sengaja. Pengumpulan data ini dilakukan dengan menggunakan alat kuesioner. Hasil pengumpulan data selanjutnya dianalisis menggunakkan teknik analisis data korelasi sederhana, korelasi ganda, uji sifnifikansi, dan koefisien determinasi dengan bantuan SPSS 16. Hasil penelitian menunjukkan bahwa: (1) Korelasi variabel gaya kepemimpinan transformasional kepala sekolah (X1) terhadap kinerja guru (Y) ada pada kategori baik, yaitu 0,632. (2) korelasi supervisi kepala sekolah (X2) terhadap kinerja guru (Y) ada pada kategori baik, yaitu 0,657 (3) iklim kerja (X3) terhadap kinerja guru(Y) ada pada kategori sedang, yaitu 0,479; (4) kontribusi variabel gaya kepemimpinan transformasional kepala sekolah (X1) supervisi kepala sekolah (X2) dan iklim kerja (X3) terhadap kinerja guru(Y) 0,73.
Uncontrolled Keywords: tranformational leadership Kepemimpinan Transformasional
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: 08-Pascasarjana
08-Pascasarjana > Magister Teknologi Pembelajaran
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 31 Mar 2022 14:19
Last Modified: 31 Mar 2022 14:19
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/11296

Actions (login required)

View Item View Item